Friday, January 22, 2010

olukorra tõsidusest šokolaadirindel

see on nüüd täpselt neli kuud tagasi, mil mul soovitati kuni hiire sünnini kakaost loobuda. ehk et ei mingit šokolaadi. üllatavalt kiiresti selgus, et šokolaadi on eluks tegelikult vaja - enne ma ei teadnud. aga kui vähe reaalselt üldse jääb võimalust millegi magusa söömiseks, üllatab mind ikka veel igal sammul. järgnev on neile, kes tahaksid olukorda süüvimata käega rehmata "ah ma saaksin vabalt šokolaadita elada!" või "mis siis ikka niiväga on, kui jätad šokolaaditahvlid koju ostmata?" ega tahvlid võibki ostmata jätta, aga see ei päästa mitte midagi. muustki jääb päris vähe järele.

jäätiseletist on valida ainult regatt või mõned nätsked vahvlitopsid. õnneks on üks jogurtiglasuuriga jõhvikaplombiir olemas.
küpsised mulle niikuinii eriti ei meeldi, aga valikus on vist enamvähem ainult tavalised ekstrad, piparkoogid ja juustupulgad. suurem osa küpsiseletist sisaldab ikka šokolaaditükke või lihtsalt kakaod.
kommiletist ma ei taha rääkidagi. karamell ja nätsukommid, palun! rafaellost oli juba oktoobris kõrini.
martsipan. tore asi, aga enamikel juhtudes glasuuritud. arvake, millega.
kohukesed? njet!
eile ostsin hematogeeni. kodus selgus, et isegi seda ma ei saa süüa, sest kojutoodud eksemplar oli šokolaadiglasuuriga. no kes võiks tulla selle peale, et kontrollida, kas selline toode sisaldab šokolaadi! noh, see jäi siis meestele ja ma seisin täna apteegis 10 minutit hematogeeniriiuli juures ja valisin hoolega endale sobivat.

järele on jäänud maasika toormoosiga pannkoogid, besee, sefiir (glasuurimata muidugi), soome laevalt toodud lagritsakarp ja puuviljad.

6 comments:

rbc said...

Ja MIKS sulle seda soovitati?

öö said...

sest ma olen niklile allergiline (kõht sügeleb, kui tavaline püksirihm käib vastu nahka nt) ja nikkel pidada kakaoga tegema ristallergiat ja nahaarst ütles, et kui ma kakaost eemale hoian raseduse ajal, siis äkki hiir ei tule allergik. või vähemalt et küll ta tuleb, kui ma ei hoia, või umbes nii. aga nagu näha, selleks, et mu laps poleks allergik, olen ma päris paljuks valmis. saame näha, kas see kõik ka oma eesmärki täidab. igatahes kui ta on ära sündinud ja pole allergik, tuleb suur sokulaadipidu!

Anonymous said...

Kas see käib nii valge kui tumeda shokolaadi kohta?

öö said...

valge pidi okei olema, vähemalt oluliselt okeim kui pruun. kakao on see, mis on allergeen šokolaadis, ja valges on see kuidagi... on seal üldse kakaod? arsti sõnad: "kui tõesti kuidagi ilma ei saa, siis sööge valget šokolaadi." aga no kesse glasuurib kohukesi või hematogeeni valge šokolaadiga!

maris said...

on küll valge glasuuriga kohukesed, jõle halvad muidugi. aga kas siis tuleb veel aasta lisaks šokolaaditut elu või kehtib see ainult rasedana? ja millal ning kuidas selgub tema allergilisus. kindlasti mitte kohe sünnimajas.
aga tubli, väga tubli.
maris
ei saa ilma šokolaadita

öö said...

ma nagu sain aru, et see kehtib ikka ainult seni, kuni meil on natuke nagu ühine vereringe. pärast ei tohiks minu nikkel ju enam temasse puutuda. nii et pärast sündi hakkan vaikselt testima, kuidas projekt õnnestus. võib ka kohe sünnitusmajas :D

veel aasta... tüütu oleks. ega saab küll ilma, on nüüd selge, šokolaadi enda vajadusest hakkan ma juba välja kasvama, aga see, et seda on kõikjal, hakkab häirima juba. tõesti, ma tahan normaalset HEAD jäätist saada! ja kui hematogeen on glasuuritud, siis mis järgmiseks, šokolaaditud beebipillid ja aspiriin?