Sunday, May 16, 2010

kevad tartus -> tartu südames


veetsime viispäevaku tartus ja juhtus see, mis kolme aasta eest: ma tahan sinna kolida! kohe täna praegu. ja ehkki kohe täna praegu on töökoht mu viimane mure, pean ma töömuret nii suureks, et sellepärast ei koli. narr kahe aasta pärast ju tagasi kolida. eriti kuna me just kolisime.

tartus on ilus ilm! - rannikukliima imeb.
tartus on ilusad majad! - rannikul on ilusale majale kirjutatud "siin elavad ülbed rikkurid".
tartus on tudengid! - rannikul võivad ju ka olla ja arvuliselt isegi rohkem kui tartus, aga kus nad on? sulavad venelaste sisse ära nii et ei saa arugi.
tartus on laadad. - rannikul on ka, aga seal müüakse alati neidsamu kassidega pakse laste kampsuneid, sõltumata laada nimest ja aastaajast. ma ei ole turist, ma elan siin. palun müüge mulle puulusikaid ja roosipõõsaid!
tartus on raekoja plats ja vanalinn. - jaa, ma tean. ainult et ma pole turist, ma elan siin. tehke mulle ka raekoja plats, kus ma saan hindu vaatamata süüa ja juua tellida, eesti keeles, või lihtsalt niisama istuda ja seebimulle puhuda.
tartus tehakse asju inimeste jaoks! - rannikul tehakse poliitikat. ma pole valija, ma olen inimene!

mis siis teha? otsida kaugtöö võimalusi või tartus tööd ikkagi? on üks väljakannatatav alternatiiv: kalamaja. samas, kui ma kalamajas elasin, käis must samasugune kevad südames üle, nii et tartu kõrval kahvatub temagi. olgem ausad, kliima, tudengid, laadad, raekoda - kõik need punktid jäävad tartu kasuks üles ükskõik millises tallinna linnaosas elades. nii et siis ikkagi...?
(pilt on kolme aasta tagune.)

4 comments:

Anonymous said...

jummal..täpselt minu mõtted Tartu suhtes. 2004. aastast püüan tartlasena Tallinnas koduneda, no ei õnnestu see ka Kristiine-Nõmme piiril mitte...

Annika

Liis said...

esimest korda kohtan teise inimese blogis täiesti enda mõtteid. mul lisandub tartu plussidesse veel, et seal elavad mehe vanemad ja minu vanemad elavad Tartust kõigest 75km kaugusel. Siit kilulinnast koos lastega sõitma asudes, hoian alati hinge kinni, et kas saab ühe jutiga kohale või mitte. Mehega meil kokkulepe, et penskaritena kolib Karlovasse või Supilinna.

öö said...

annika, ma olen seda üritanud 2001. aastast õismäel, kalamajas ja nüüd sikupillis. kommuunis, üksi, kaksi, lastega... tehas jääb tehaseks!

liis, jah, minu kogu suguvõsa on ka tartus või selle lähiümbruses, see tõesti minu punktidele ka lisaks.

kitty said...

erilised kangelased olete ikka.

ma küll ei suudaks elada linnas, mida ma nii vihkan/põlgan.