Thursday, May 07, 2009

ahto24

mäletatavasti polnud mu karpad süngitavad.

jätkates sealt, kus toona pooleli jäi: rolleri sain küll, aga sõita miskipärast ei julenud. pigem võtsin jalgratta. vanadus?

siis tuli töörahva püha ja käbi kadus nohu lurisedes teadmata ajaks hevimehe juurde lubatut teoks tegema: kõik lahti võtta, läbi uurida ja jama leida. millalgi lõuna ajal saingi kõne: ühest karpast on jupp puudu. hea uudis, eksole, et viga leitud. halb uudis, et eestis ei ole päris nii, et astud Karburaatorimaailma ja ütled "palun mulle üks pulgake zr7 karpa sisse." (mina ütlen 'pulgake', käbi teab, et 'jet needle'.) noh, andis tellimuse sisse ja nüüd ootame. (aga neid ootamisi oleme ennegi näinud, brõnn ootas jaapanist nukaketti kuus kuud! oli puhas õnn, et talvised kuud.)

aga et ma rat-ta-taa poleks, tõi ta zebra asemele hevimehe stunt-ratta, millega too pärnamäe tee kõrrepõlluarenduste asfalteeritud infrastruktuuril tagarattasõitu käib harjutamas. aga ma ei julge sellega ka sõita! oma osa võib olla teadmisel, et selle rattaga on keegi et kord surnuks sõitnud.

aga nüüd ma olen mures. ma kas olen saanud liiga vanaks ja laisaks, et kiivrit pähe panna, jäänud liiga araks, et igasugu asjadega sõita, või... ei teagi. hooaja algus on igatahes murettekitavalt nõrk. loodetavasti saabub esmaspäeval pulgake ja zebra tuleb koju ja ma julgen vähemalt sellega siis sõita. pressime suvekavva kiiremas korras mõne kokkutuleku, et õli natukenegi soojaks ja käsi valgeks saada. otepää tour, siit me tuleme!

aga ega käbi seepärast veel igavlema pea, et pulgakesega aega läheb. tema võttis talvel saarlase ratta ja tegi sellest mögika. saarlase loal, et mitte öelda õhutusel. me arturiga veedame juba mitu aega kolmapäevaõhtuid omapäi, sest lihtsast krossikast mögika tegemine ei ole mingi lumme kusemine. aga eile nad jõudsid nii kaugele ja laupäeval testivad mäel. suve veedavadki mägedel, ähvardavad. sellest ka otepää tuuri valik kokkutulekuks. tulge ka!

seegi pole kõik. ajaviiteks riidessepanemise, juuste kammimise ja hingamise kõrvalt lööb ta majarahva rehve täis ("kassa näe, ratta kummid polegi talvega tühjaks vajunud," imestas onu ükspäev. sain nentida, et pole tõsi.), laeb akusid (krt 3 toob selle eest alati õlle või mitu), diagnoosib velgi (krt 10 palus teda õue oma autot uurima pärast äärekividel hullamist), soovitab soodsaid rehve (veel paar õlut krt 3 poolt), nõustab j-ö filtriõli oste ja annab telefoni teel nõu free landeriga šotimaal hullavale sõbrale, kes teda teenuse hea kättesaadavuse järgi ahto24-ks hakkas kutsuma.

pole siis ime, et ta mu karpanussi peale ohkas: "parem osta ühepütine". aga no ta oli ise juures ja kiitis heaks, kui ma selle neljase poest minema veeretasin! et temast saab selle ratta mehaanik, pidi juba siis aimata olema. aga me lihtsalt ei teadnud siis veel sellest puuudvast pulgakesest. aga pulgake võib olla kaduma saanud ka ühepütasel! tõsi, siis ta ilmselt ei käiks ja me poleks teda ostnud.

No comments: